:: POST CHALLENGE :: MA FAVORITE APPS

Selasa, November 20, 2018
Hi~ Assalamualaikum 

Dua hari Aien sepi tak ada update post challenge ni kan. Otak langsung tak leh progress la sejak baik demam ni. Sokmo pening kepala. Cepat lapar. Huish~ nauzubillah min zalik la kan. haha MIL Aien kata panas dalam, Nyonya Nayla pun sejak baik demam asyik skip-skip je poop dia. Risau Aien. Esok nak pegi check up, nak tanya la kan, kot-kot itu normal atau luar biasa. Takut itu luar biasa, kena pulun la kan. 

Yosh~ jom get know what my favorite apps sejak mengenali telefon pintar ni la kan. 



1. Ni apps bukan takat favorite, tapi satu kewajipan mesti ada dalam smartphone. Cuba tanya sikit, makhluk mana yang ada smartphone tapi tak ada apps ni? Tak ada la setakat ni kan. Dia mesti salah satu ni mesti ada. Apakah dia? 

Jeng jeng~ 


Siapa yang tak ada ni?? Penting kan? Selepas mengenali dua apps ni, kotak message tak lagi dijengah melainkan dapat message dari syarikat telco. Bwahaha 

Bagi Aien la kan, both dorang ni ada contra dan pro dia. Lagi-lagi bila Aien yang berjauhan dengan adik beradik, bila dorang rindu dan tengok Nyonya Nayla, Video call by whatsapp la yang menghubungkan kami. Dulu guna skype, tapi tak proper.. eh~ macam tak best la skype by fone. Dia best on laptop or pc baru clear. Telegram pulak untuk download cerita. :p Bila rasa nak lari dari whatsapp, chat la guna telegram. Bila boring telegram, lari ke whatsapp. Haa~ dorang ni Teman Tapi Mesra gitu dalam phone Aien. 

2. LINE Webtoon


As Aien cerita Ada Apa dengan Webtoon? hari tu, So guess this is my favorite too. Boleh klik pada link apa yang Aien baca buat masa ni. ^^ 

And, apa lagi ya? Banyak dah buang sebenarnya. Lagi-lagi sekarang dah ada Nyonya Nayla. Masa dengan phone adalah limited. I mean, macam nak main game ke atau nak reply apa-apa chat ke. Sekarang ni pun, phone Aien ni dah macam tv kecik. Tak ada penting, malas nak tengok. Iye la tu. 

Masa zaman trending smartphone memula dulu, Aien mesti cari phone yang boleh dengar lagu dan main game. Tak pun, untuk tengok movie. Itu je. Haha Boring kan? 

Nak cuba apps viral yang melambak sekarang ni pun malas sebab boring~ haha 

Dah la, asyik dengar boring sana, boring sini. Yuk kita bobok. Esok nak segar bugar p klinik ni. Jangan Ibu pulak yang kena cucuk ya Nayla.. 






4 ulasan

  1. Balasan
    1. Boleh la baca komik yang Bro Zumal minat.. banyak best!

      Padam
  2. Samalah.. Whatsapp utuk berhubung.. Telegram pula untuk cerita.. kikiki..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤