C-DRAMA: MY GIRLFRIEND IS AN ALIEN

Ahad, Oktober 27, 2019

Hi~ Assalamualaikum | Chinese  Drama Review: my Girlfriend Is An Alien.

Akhirnya, setelah sekian lama masuk dalam wishlist must watching chinese drama 2019 Aien ni, baru dapat tengok haa. Ragu-ragu jugak la nak tengok dengan (macambiasa) episode banyaknya dan nobody that I recognize in this drama. But, bila jalan-jalan di youtube that everyone (who loves watch chinese drama) kata cerita ni comedy romance, so why not kita tengok untuk buang boring, layan fefeeling, and untuk hiburan semata. 


As anyone who watch Korean drama yang Kim Soo Hyun berlakon tu, mesti rasa eh, sama ke jalan cerita dia? Thailand pun ada buat drama yang titles yang sama, so wonder adakah story line those drama sama? And one more coincidence yang sama dengan My Boyfriend is An Alien? Ah~ sudah,, banyaknya semua jadi alien nihhhh??? 

Jangan pening, jangan risau. Korang tengok la mana-mana pun drama mesti story line dia lebih kurang, tokok tambah di sana dan di sini. So,, just enjoy will ya? 

Okay, yang ni pulak ceritanya tentang Xiaoqi dan tortoise-nya Xiaobu tersesat di bumi disebabkan addicted dengan hormon manusia yang namanya lelaki. Haha 

Dek kerana ketagihannya itu, Xiaoqi kehilangan satu-satu kunci untuk dia pulang ke planetnya. Maka bermulalah pengembaraan mereka di atas muka bumi. 

Fang Leng yang dilakonkan oleh Hsu Thassapak menghadapi penyakit yang aneh akibat daripada trauma yang lepas. Iaitu dia akan hilang ingatan pada hubungan yang ada sekiranya dia terkena hujan. Akan tetapi, selepas dia bertemu dengan Xiaoqi, dia tidak pernah lupakan Xiaoqi melainkan tabung memorinya itu dipadam. 

Fang Lie pulak adik kepada Fang Leng. Adik mak lain la kan, sebab ayah dia kawen lain selepas kematian mak Fang Leng. Biasa la cerita mak tiri ni of course ada krisisnya. Tapi, Fang Lie ni sangat sayang dengan abangnya dan kesian kepada awek² abang dia ni bila abang dia lupa pada mereka. 

Jangan risau, Fang Lie cuma kesian kat first love abang dia ja, dan merangkap first love dia jugak. Haa~ klise tak klise. 

Dan bila first love mereka ini tidak berpuas hati apabila dirinya dilupakan begitu saja oleh Fang Leng, dan dia mengetahui akan rahsia Fang Leng ni, so.. Dendam kesumat yang tersemat di dada sehingga misinya berjaya. 

Yang jadi mangsa keadaan ialah Xiaoqi. Kesian dia. Dah la semua orang tak puas hati dengan dia, dan dia pun bodo-bodo la ingatkan semua manusia ni baik. Adeh~ Nasib ada Fang Lie yang dianggap prince charming olehnya. 

Anda boleh rasa lawak dia kan? Haa, apa lagi.. penat je Aien cerita ni, uolls tak tengok,, sedih ni..  


Macam biasa la kan, korang boleh tengok di mana-mana laman sesawang yang ada memuatnaik drama cina ni. Atau KLIK DI SINI

Dah puas baca, tengok la lagi best. Boleh gelak sorang-sorang. 

Okbai. Till next drama. 


4 ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤