H-MOVIE: INSTANT FAMILY (2018)

Rabu, Mac 13, 2019


Hi~ Assalamualaikum | Instant Family (2018)

Akhirnya dapat jugak Aien tengok movie ni. Okay let's keep going for the review. Ajah! 

Title: Instant Family
Genre: Comedy, Drama, Family
Duration: 2 hours
Cast: Mark Wahlberg, Isabel Moner, Rose Byrne
Sinopsis: A couple find them in over their heads when they foster three children. 

Kind of simple sinopsis dia, but bring a momento when you watching this. Just realize menjadi ibu bapa angkat untuk kanak-kanak apatah lagi remaja bukan satu tugasan yang mudah. Eventhough menjadi ibu bapa kepada anak sendiri juga bukan seperti mengeja ABC. 

Sempat juga Aien sobbing bila tengok cerita ni. Touching sangat. Bila pasangan yang berangan menjadi ibu bapa, kemudiannya belajar menjaga tiga anak angkat sekaligus. Phew~ sangat memenatkan. Mental exhausted la kalau dapat kat Aien ni. 

Dalam pada masa yang sama, Pete dan Elly belajar benda baru. Mula memang la janggal, tapi bila timbul rasa sayang, semuanya akan menjadi mudah. 

Learn something new here. Find your time to manage your time. Haa, maksudnya kita kena pandai curi-curi dalam mengendalikan namanya budak. Atau memang tugas seorang Ibu itu mencerna otak dan minda untuk lebih cekap, pantas dan mudah dalam melakukan urusan rumah tangga beliau. Fuh, tangan sotong! 

Moga dapat kita menjadi sedemikian yaa. Parenting adalah satu tugasan yang mencabar mental dan fizikal. Be happy cause time will leave us with a memories. It's never come back. Hargai your moment now, before you regret it.

Tu je nak pesan setelah tengok cerita ni. Pesan buat diri juga yang asyik rasa nak tension tengok rumah sepah, tengok Nayla rajin mengekori ke hulu ke hilir dan akhirnya menjadi anak itik yang baru belajar berenang. Haha 

Adoo~ lawak la. Ibu ingat sampai bila-bila Ella. Ibu ♥ Nayla sampai hujung nyawa Ibu even Ibu ni kadang rasa macam tak dapat je jadi Ibu yang terbaik buat Ella. Lagi-lagi bila sekarang ni, lagi berapa bulan je adik Ella nak keluar, in shaa Allah. Ibu harap Ella tak marah Ibu. Help me dear, cause you are my nyawa. 

Bagus jugak la tagline cerita ni. We learn from chaos, some awkwardness plus some love and yet we are family. ♡ 

Till I watch next movie. 

4 ulasan

  1. bukan mudah sebenarnya..
    bagus nampaknya mesej yang cuba disampaikan filem ini..

    BalasPadam
  2. ada tengok citer ni. menarik tapi adala message nya. simple je tak heavy..

    BalasPadam

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤