BERJAYA KEMAS BILIK PANTRY #MISIKEMASPARTTWO

Ahad, Mac 10, 2019
Hi~ Assalamualaikum

Yeah! Good job Nur! Pat yourself for doing such a good job for this time. Setelah tertangguh yang katanya nak buat daripada minggu lepas selepas mengemas bilik pakaian, akhirnya semalam telah berjaya kemas bilik pantry yang tak la berapa kemas, atleast but not least I know what to usual thing that I always use everytime I cooked. And can find it, dengan mudahnya. 

Fuh, penat jugak. Siap dapat hadiah lebam sikit. Tapi tak mengapa. Atleast ruangan tu dah berkemas. Tinggal nak hias sikit² je la. Kalau bajet tak membenarkan, itu pun sudah memandai. 


Macam biasa, yang sebelah kiri sebelum dan sebelah kanan selepas. Di depan pintu masuk dah lapang. Fuh, tak ada lagi pemandangan yang semak tu. Cumanya plastik hitam tu nak dibuang sekalian dengan kotak-kotak yang bertingkat di gambar seterusnya. Wallpaper pun Aien tak tampal habis lagi, sebab tengok macam gelap pulak bilik ni ditampal dengan warna tu. Way to enter this room just fine bila dah lapang gitu. Senang hati bila tengok dari pintu dapur. Hehe



Kalau dari sini nampaknya barang-barang yang dari pindah berbulan yang lepas belom lagi dipunggah or di unpacked kan. Conclusionnya dah kemas tu terus la unpacked semua. 

Kind of tak berapa nak teratur sangat sebab ikutkan Aien nk dia nampak sistematik dan more organize lagi daripada ni. Tujuan asal mengemas semua benda ni.


As you can see, nampak tak perbezaan sebelum dan selepas kemasnya? Haha Kalau tak nampak tu tak apa la, janji Aien nampak dan agak berpuas hati sebab bilik ni nampak agak lapang dan lebih teratur daripada sebelumnya. Ini Aien baru kemas seberapa yang mungkin dengan barang yang sedia ada. Tengah pujuk hati, tak mau tambah apa-apa kecuali meja dan bekas untuk nampak ruangan ni lebih teratur dan kemas lagi. In shaa Allah kita cuba la dari masa ke semasa. Tak janji sebab pada masa akan datang pun perlukan banyak bajet lagi dengan kehadiran orang baru. Well, kira ada rezeki lagi ada lah penambahannya. hehe

Till Aien rajin kemas ruangan lain kita tunggu yer. #misinurkemas2019 #misirumahimpian2020

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤