Ahad, November 13, 2022
Ahad - sibukkan apa tu?
Hi hi Hi, kabare?
Baru timbul tenggelam dek sabut-sabut perkara hujung tahun. Selalunya begitu la kan. Saban tahun, di kala penghujung menghampiri kebanyakan memang ambil mood la untuk bercuti atau rehat untuk pembukaan tahun baru. Orang kata semangat baru gitu.
Aien pulak, berbaki sebulan nak masuk 2023 ni, a lot of things happen. Macam-macam. Nak cerita tak tau dari mana. Cuma mohon doa pembaca agar dimudahkan segala urusan Nur Khafisah sekeluarga. fuhhhh~ amek semangat yang semakin kabur.
Malas jugak nak bentang sejuta alasan sebab tahu diri ni belom kuat lagi nak bangkit dari zon selesa. Itu la MY BIG PROBLEM. Jadi bagi alasan tu macam alasan la kan? Haha
November? Di manakah kita? Drama pun ke lait. tak tau la sibukkan apa. Akal pun dah loading pending bermacam task yang harus diselesaikan. Kau rasa aku boleh ke? Doubting myself for better future? Selagi kau tak menapak, selagi tu kau tak tau.. kata yang sebelah. Begitu la drama setiap kali yang tengah ni nak berubah. Sebelah bagi semangat, sebelah suh relax. Haa~ boleh jadi konten. Aaaahhhh~ gituu.. semua benda jadi konten. Terlalu banyak idea dalam kepala. Jot down pun sampai serabut hak mana satu ko nak buat ni Nur? Begitu la kan...
Ibu anak tiga - nak buat semua benda untuk kesenangan anak-anak. Actually untuk perut sendiri yang dambakan makanan sedap, keselesaan hidup tanpa menyusahkan sang suami. Sangat pentingkan diri? Urm... Kalau ibu happy, anak2 pun happy.. Just an excuse right?
Life - doesn't work like we want to. But always work the way it is. Follow the flow while waiting, make your plan. - kata diri sendiri. Tapi sementara tunggu blur lagi.
Should change my name tho - MRs. Blur. Kena makan kismis banyak2 bagi kecerdasan otak. Atau consume Mindtopic keluaran eskayvie ke kan.
Begitu la kalau daku menulis rant hati.. Dia berjela. Bebel pusing situ je la kan. Okay . Berbaki dua minggu November ni. Banyak benda nak kena buat sebab next year adalah tahun baru yang penuh pancaroba dan dunia yang berbeza buat kami 5 beranak.
Husband ambik satu langkah perubahan besar dan I need to support even though risau dengan perjalanan kami nanti. Bumpy kah? Sanggupkah aku? Dan bagaimana aku nak start side income lain daripada duit rencehan yang sangat renyah? Allahu akbar. Most of time doubting myself sebenarnya. 5 years, selalu orang kata dah makin selesa dari pelbagai segi. But, untuk kami tahun ke-6 adalah satu stage baru untuk ibu bila anak dah start sekolah dan kena fikir lagi satu sudut yang berbeza sambil pujuk, kita akan survived nur. 😌 Bila datang overthinking dia, dan malam susah nak tido sebab selagi benda tu tak berlalu.. Walau orang cakap jangan difikirkan sangat. yet - susah~ sampai rasa dah la tak nak fikir dahhhhhh.. penatnyaaa..
Allah - kuatkan hati seketul Nur Khafisah ni. Dia percaya suami dia. cuma dia tak percaya dirinya bukan beban untuk semua orang. Dari kecik nyusahkan orang. besar pun nyusahkan orang. Penat la nak fikir bahagian positif. T^T
Nak bebel lagi ke? dah la Nur... Doakan semuanya baik2 saja. Allah kan ada? Jangan tinggal solat. Ubah hidup. In shaa Allah kau boleh. Aku nak~~~~~~~~
Bai semua...
Rabu, November 02, 2022
Drama Turki: Sen Cal Kapimi
Sen Cal Kapimi
Sinopsis Sen Cal Kapimi
Review Sen Cal Kapimi
![]() |
Carian google. |
Selasa, November 01, 2022
LuLu Group buka Cawangan Baharu LuLu Grocer di Toppen Shopping Centre, Johor Bahru
LuLu Group buka cawangan Baharu LuLu Grocer di Toppen Shopping Centre, Johor Bahru.
Johor Bahru: LuLu Group maju setapak lagi mengukuhkan kedudukannya di Malaysia, dengan pembukaan cawangan keenam di Toppen Shopping Centre, Johor Bahru.
Pembukaan cawangan tersebut dirasmikan oleh YB Dato' Haji Mohd Noorazam bin Dato' Haji Osman, Datuk Bandar Majlis Perbandaran Johor Bahru. Turut sama hadir adalah Pengarah LuLu Group Malaysia & Indonesia, Nishad PA, dan Pengarah LuLu Malaysia, Asif MA, serta beberapa orang kenamaan dan pihak pengurusan tertinggi syarikat.
Cawangan baharu ini terletak di lokasi strategik di dalam pusat membeli belah Toppen Shopping Centre, Johor Bahru yang mudah diakses melalui lebuhraya dan jalan utama, serta kemudahan pengangkutan awam.
Berkeluasan 27,500 kaki persegi, cawangan ini dijangka bakal menerima kunjungan sejumlah 800,000 pelanggan khususnya dari Johor Bahru dan kawasan sekitarnya, selain warga Singapura yang diketahui umum gemar berkunjung ke Johor Bahru untuk membeli-belah.
Sejajar dengan matlamat jenama LuLu Group untuk memberikan pilihan meluas barangan berkualiti tinggi dengan harga rendah, Lulu Grocer Toppen Shopping Centre bakal menawarkan pelbagai produk jenama tempatan yang berpemintaan tinggi selain daripada produk luar negara yang diimport secara terus dari syarikat pengeluar global LuLu Group. Cawangan ini juga bercirikan konsep peruncitan moden dan berteknologi tinggi bagi memastikan pelanggan dapat menikmati pengalaman beli-belah yang lancar.
Bagi meraikan pembukaannya, LuLu Grocer Toppen Shopping Centre mengadakan tawaran pembukaan dan aktiviti menarik bermula 29 Oktober 2022 dengan potongan dan diskaun hebat bagi pelbagai barangan runcit dan segar, serta pemberian hadiah percuma kepada pelanggan terawal.
Kempen Beli Barangan Malaysia 2022
LuLu Group juga akan meneruskan penglibatannya dalam Kempen Beli Barangan Malaysia anjuran KPDNHEP. Inisiatif ini disokong melalui semua cawangan LuLu termasuklah cawangan baru LuLu Grocer Toppen Shopping Centre. Kempen ini bertujuan untuk mendidik dan meningkatkan kesedaran terhadap kualiti produk keluaran tempatan sekaligus membantu perusahaan kecil dan sederhana PKS untuk terus berkembang maju, terutamanya bagi PKS yang terjejas akibat pandemik COVID-19. Kempen Beli Barangan Malaysia 2022 ini terdahulunya telah dilancarkan oleh YB Dato Sri Alexander Nanta Linggi, Menteri Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna bersama-sama wakil daripada LuLu Group.
Sokongan kepada Perusahaan Kecil dan Sederhana PKS
Lulu Hypermarket Malaysia sentiasa menyokong perusahaan kecil dan sederhana PKS serta komited dalam memberi peluang untuk sewaan ruang niaga di kesemua cawangannya. LuLu Group turut mengeksport barangan keluaran PKS ke negara-negara Timur Tengah. Sehingga kini, lebih 300 PKS berdaftar di bawah LuLu Malaysia. Dengan mengeksport barangan keluaran PKS Malaysia kepada LuLu Hypermarket seluruh dunia, LuLu Group membuka jalan kepada produk PKS untuk dikenali dengan lebih meluas dan berpeluang untuk ke pasaran global.
Tentang Lulu Group International
LULU HYPERMARKET merupakan rangkaian pasaraya terkemuka dan satu-satunya peruncit Timur Tengah yang tersenarai dalam tinjauan tahunan Deloitte 'Global Powers of Retailing 2021'* bagi MENA dan Asia. Diasaskan pada awal tahun 90an dan telah bertapak meluas di GCC, India, Indonesia, Malaysia dan Mesir; LuLu Hypermarket kini dikunjungi lebih 1,600,000 pelanggan setiap hari menjadikannya rangkaian peruncitan yang berkembang pesat dengan platform beli-belah atas talian yang menarik.
Lulu Group memasuki pasaran Malaysia pada tahun 2016 dan kini telah mempunyai 5 cawangan kegemaran ramai di seluruh negara. LuLu Malaysia juga telah memberikan peluang pekerjaan kepada lebih 500 warganegara Malaysia di 5 cawangannya setakat ini. Menurut Yusuff Ali MA, Pengerusi & Pengarah Urusan LuLu Group “Seperti yang telah dijanjikan sejak pembukaan cawangan pertama di Malaysia, kami akan terus komited untuk mengembangkan rangkaian LuLu di segenap pelusuk negara. Tidak lama lagi, lebih banyak cawangan LuLu akan dibuka termasuklah di Mayang Mall Kuala Terengganu dan Larkin Junction Johor Bahru yang dijangka akan dibuka pada suku pertama dan kedua tahun 2023.”